I Love Sleep – TAG

Slapen, wie houdt er niet van?! Vandaag heb ik de I Love Sleep TAG voor jullie.

Hoe laat ga je meestal naar bed?

Over het algemeen ga ik slapen tussen 23:00 en 01:00.

Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Ik haal mijn eventuele make-up er af, ik poets mijn tanden, ga naar de wc, neem een snelle douche, en stap heerlijk fris het bed in. Daar zit ik nog even op mijn telefoon, zet mijn wekkers voor de volgende dag, leg mijn mobiel weg en draai me om om mijn vriend een zoen te geven en weltrusten te wensen. Dan gaat het licht uit en is het tijd om te slapen! ZzzZzzZzz….

Wat doe je als je niet kunt slapen?

Dan ga ik vaak even op mijn mobiel, neem een slok water, ga even naar de wc (al is het maar om even af te koelen), en dan stap ik het bed weer in, en hoop dat het werkt.

Wat is je favoriete slaaphouding?

Ik eindig meestal op mijn buik als ik alleen slaap. Maar gezien ik over het algemeen naast mijn vriend slaap, lig ik vaak op een zij, zodat we kunnen knuffelen.

Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?

Sowieso als er iets is, als je me ergens voor nodig hebt. (Niet voor bullshit dingen, maar als je me nodig hebt ben ik er voor je)
Daarnaast gaat een bord pasta er zeker altijd in, net als sushi.. maïs… eh.. Lekker eten dus 😉
En hoe klef ook, mijn vriend mag me eigenlijk altijd wakker maken.

Hoe laat gaat je wekker ’s ochtends?

Ik probeer mijn wekker uiterlijk om 10:00 te laten gaan. Maar mijn doel is altijd 09:00.

Snoozen of direct opstaan

Sowieso snoozen… Heel soms lukt het me om direct op te staan, maar meestal snooze ik zo’n 3-5x.

Slaap je uit in het weekend?

Als ik merk dat ik er aan toe ben om uit te slapen, zet ik geen wekker. Maar over het algemeen vind ik het fijn en werkt het goed voor mijn lichaam om gewoon ook in het weekend rond dezelfde tijden wakker te worden.

Welke rare dingen doe je in je slaap?

Ik zou het niet weten.. ik slaap dan meestal…

Hoeveel kussens liggen er in je bed?

2 gezien ik samen slaap met mijn vriend. Maar ik gebruik er meestal 1, soms slaap ik ook zonder kussen.

Wat heb je aan in bed?

In ieder geval een (pyjama)shirtje/hemdje en een onderbroek. Soms draag ik daar nog een (kort) pyjamabroekje bij.

Slaap je met sokken aan?

Nee. Nee absoluut niet. Nee ik houd juist van koude voeten in bed. Niet ijskoud, maar wel fijn koud.

Hoe groot is jouw bed?

Ik en mijn vriend hebben een 2-persoons bed van 140×200.

Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe…

Mijn telefoon pakken om mijn alarm uit te zetten en te kijken hoe laat het is, en of ik iets (belangrijks) heb gemist.

Droom je elke nacht?

Technisch gezien droomt ieder mens iedere nacht. Maar nee, ik kan me lang niet iedere nacht een droom herinneren.

Welke droom of nachtmerrie kun je goed herinneren?

Toen ik klein was, een jaar of 4, droomde ik dat ik uit mijn kleuterschool liep. Mijn beste vriendinnetje destijds rende vooruit, en de juf riep “Nee kom terug!”. Ik rende er achter aan om haar terug te halen, sloeg linksaf, en kwam ineens in een heel groot spinnenweb te hangen, samen met dat vriendinnetje en de hele klas. Een zware enge stem zei “Ik kom je halen!”… Even later kwam een grote Tweety aangevlogen en redde ons..

Ik weet niet waarom deze nachtmerrie me zo goed is bijgebleven, ik weet nog wel een aantal, maar dit is echt de eerste nachtmerrie die ik me goed kan herinneren.

Bedankt voor het lezen, en ik zie je graag terug bij een volgende blogpost!
En ik ben wel benieuwd, wat is de laatste droom/nachtmerrie die jij je kan herinneren?

*hugs* – Me

Babs geeft op haar blog Beauty by Babs antwoord op 17 vragen over slaap. De originele bedenker van deze tag is trouwens Energie+. Graag Energie+ ook vermelden als je deze tag gaat gebruiken.

Geef een reactie

