Even bijkletsen.

Een week geleden plaatste ik een blogpost met dat ik weer actiever wilde zijn hier op mijn blog. In de afgelopen week heb ik hard gewerkt aan mijn (en ons) dag-en-nacht ritme, heb ik dus de afspraak gehad wat betreft vrijwilligerswerk, hebben we sinterklaas gevierd bij de zus van mijn vriend, heb ik enorm genoten van de wat koudere dagen en hebben we kerstverlichting opgehangen!

Ons dag-en-nacht ritme

Het is voor de mensen die ons kennen niet heel raar meer als we zeggen om 13:00 dat we net wakker zijn. En als we om 04:00 nog rustig een serie zitten te kijken, is dat ook niet heel abnormaal. Echter wilde ik als soort van doel voor mezelf zetten, dat in december ik eens ging werken aan ons ritme. En niet alleen ritme, ook gewoon het huishouden beter op orde, en zelfs de fijnere puntjes op persoonlijke verzorging!
Tot nu toe gaat het redelijk goed, al is het nog wel zwaar. We zijn nu dus ongeveer een week bezig, en ondanks dat het voor mij in het begin vrij goed ging, vond mijn vriend het best zwaar. Nu voel ik me helaas de afgelopen 2 dagen niet helemaal 100%, maar alsnog kan ik met trots zeggen dat we (voor ons doen) iedere dag op tijd zijn opgestaan. (Variërend tussen 09:00 en 11:00) Ik hoop dat we deze positieve verandering voort kunnen zetten in de rest van december, en hopelijk ook in 2017.

Vrijwilligerswerk

Vorige week donderdag (01-12-2016) had ik een afspraak bij het Sociaal Wijkteam om te kijken of ik voor vrijwilligerswerk ergens zou gaan solliciteren. In dit gesprek kwamen we eigenlijk vrij snel tot de conclusie dat de drang om te kunnen werken en geld te verdienen er wel is, maar dat ik nog niet klaar ben om te werken. Heeft te maken met mijn diagnose ASS (Autisme Spectrum Stoornis), en het feit dat ik eigenlijk meer begeleiding en eventuele behandeling er bij nodig heb. Samen zijn we gaan kijken of we een andere instantie konden vinden die mij beter zouden kunnen begeleiden, en hopelijk hebben we er nu één gevonden. De brief is op de post, dus nu is het nog even afwachten!

Sinterklaas

Afgelopen maandag hebben we heerlijk knus sinterklaas gevierd bij de zus van mijn vriend. Niet met cadeautjes, maar gewoon gezellig de hele middag samen koken en eten. Hebben heerlijk gegeten, en ook heel lekker gesnoept 😉
Het doet me goed om zo’n goede band te hebben met mijn vriend zijn zus, en de gezelligheid is fijn. En is daarbij ook helemaal niet erg om met de 2 kittens te knuffelen die zijn zus heeft rondlopen 😉 Kattentherapie werkt erg goed ;).

Koudere dagen

Ik geniet als het koud is buiten. Een perfect excuus namelijk om vesten en truien uit de kast te pakken, lekker kaarsjes aan te steken, en lekker te knuffelen met je vriend (of kittens 😉 ). Ook vind ik het buiten gewoonweg prachtig als er rijp op de bomen of het gras zit, of als de daken nog net wit gekleurd zijn in de ochtend. Geeft me echt een winterwonderland gevoel! Noem me gek, maar ik ben een enorme fan van de winter! Al ben ik wel een schijthaas als het gaat om fietsen met sneeuw, maar dat is altijd even een kwestie van wennen.

Kerstverlichting

En bij koudere dagen, hoort natuurlijk ook een beetje kerst. Eerder deze week hebben we in ons kleine huisje alvast de verlichting opgehangen, en mijn kleine kerstboompje neergezet (waar al 2 cadeautjes onder liggen!) Een heerlijk gevoel geeft het, en ik word nog altijd blij als ik de kerstlampjes zie schijnen, of de kerstboom zie staan met de cadeautjes er onder. Ik kan echt niet wachten tot het kerst is!

Maar tot die tijd hebben we nog een aantal leuke dingen op de planning staan. Aanstaande zaterdag ben ik jarig (10-12-2016), en word ik alweer 20 jaar! Damn, dat klinkt toch wel oud… Ineens geen tiener meer. En het weekend daarop gaan we naar de wintereditie van CastleFest, iets wat voor ons echt onze kleine vakantie is altijd (samen met de zomereditie).

Nu ik dit zo schrijf, betrekt de hele lucht buiten. Ik verwacht een hele fikse regenbui! Ik hoop dat het droger is wanneer ik naar dansen ga, maar dat zie ik dan wel weer. Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag, en week toe!

*hugs* – Me
17 days till christmas~

Geef een reactie

