25 food vragen – TAG

Hey allemaal, en welkom bij alweer een nieuwe tag! Vandaag de 25 food vragen tag voor jullie 🙂 Wederom heb ik hem weer van Teske. Kijk gezellig mee!

Wat is je favoriete ontbijt?

Mijn favoriete ontbijt.. Hmm.. Ik denk toch wel versgebakken broodjes, een net zachtgekookt eitje, lekkere belegsoorten, verse jus, thee, melk….

 

Hoe drink je je koffie?

Ik drink mijn koffie het liefst met suiker.

 

Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Sowieso iets met ei.

 

Soep of salade?

De laatste tijd neig ik toch steeds vaker naar salade, maar als het koud is buiten is een goede kom soep met wat stokbrood ook erg lekker!

 

Wat is je favoriete kookboek?

Ik heb er niet echt een om eerlijk te zijn, dus mag “het internet” even tellen als 1 groot kookboek? 😉 En buiten dat, kook ik liever op gevoel en naar eigen inzicht,

 

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Nooit meer zoet.

 

Welke keuken (land) is je favoriet?

Dan denk ik toch wel de italiaanse keuken.

 

Wat is je favo foodfilm?

Willy Wonka and the Chocolate Factory / Charlie and the Chocolate Factory.

 

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?

Sushi, en een zak chips of popcorn leegeten.

 

Wie is je grootste inspiratiebron?

Ikzelf? Of klinkt dat arrogant? Als ik een ander persoon moet kiezen, dan haal ik toch wel wat inspiratie bij Frances van Foodgloss vandaan.

 

Thuis koken of uit eten gaan?

Beiden heeft zijn charmes. Als ik 1 van de 2 moest kiezen, voor altijd, zou ik gaan voor thuis koken. Maar het is ook heel leuk om uit eten te gaan, of lekker te bestellen 😉

 

High end of Low profile?

Misschien klinkt dit hebberig, maar “High end” betaal je vaak super veel, voor vrij weinig. Dus dan heb ik liever Low profile. Ook omdat ik me in zulk soort restaurants veel meer thuisvoel, dan in die chique omgeving.

 

Wat is je lievelings restaurant?

De Overkant in Haarlem. Heet ’s avonds geloof ik de Avondkant, maar mijn vriend en ik noemen het gewoon De Overkant. Vooral de antipasti die ze daar verkopen… altijd zin in. De sfeer is er geweldig, ze hebben een restaurantpoes, de bediening is geweldig… Gewoon echt een heel fijn restaurant.

 

Boodschappen doe ik bij…

De Albert Heijn, omdat die nou eenmaal op 5 minuten lopen afstand van ons huisje is.

 

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..

Ik zou het eerlijk waar niet durven zeggen. Ik heb heel veel lekker eten al gehad in de bijna 20 jaar dat ik op deze aardbol rondloop.

 

Wat is je favo cocktail?

Ik moet zeggen dat ik slecht ben met namen, maar volgens mij vond ik Sex on the Beach erg lekker. En cocktails waar malibu in zit doen het ook altijd wel goed. Verder heb ik eigenlijk niet zo veel cocktails gedronken.

 

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?

Met beiden lijkt me wel heel interessant. Al zou ik Heston dan graag willen vragen hoe het is om een eigen restaurant te hebben, dat als beste restaurant van de wereld is gezien in 2005. Maar ik denk dat ik toch voor George Clooney ga.

 

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Koelkast, gasfornuis, oven, genoeg werkplek en opslagruimte.

 

Mijn favo snack is…

Chips, popcorn.

 

Wat zit er op jouw pizza?

Eigenlijk houd ik helemaal niet zo van pizza. Maar in de afgelopen jaren heb ik het toch leren waarderen. Ik houd enorm van Turkse Pizza, maar ik kan ook een Pollo waarderen, een FlamKuchen met crème fraîche, spekjes en uit, en bijvoorbeeld een pizza Shoarma is ook lekker. (met veel knoflooksaus 😉 )

 

Wat lust je echt niet?

Ik lust in principe alles, alleen als ik mag kiezen eet ik liever geen warme ananas, gember dat niet goed gebruikt is in het gerecht, en zuurkool met rozijnen (gewoon zuurkoolstamppot met aardappelen heb ik al meer leren waarderen.)

 

Mijn favoriete foodblog is…

Ik volg geen foodblogs, maar ik ga toch weer even verwijzen naar Foodgloss, want dat is zo ongeveer het enige “foodkanaal” wat ik daadwerkelijk volg.

 

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..

Mensen vinden het vaak raar dat ik chocopasta met kaas lekker vind…
Qua drinken heb ik echter een veel raarder iets. Ik heb vroeger ooit een keer een glas halfvol geschonken met cola, en letterlijk iedere specerij die we hadden staan in het kruidenrekje er in gegooid, en dat was nog niet raar genoeg voor me. Ik heb er toen ook wat ketchup, mayo, en sweet chili saus bij gegooid. Doorgeroerd, en opgedronken. En ik vond het lekker! 😛

 

Wat staat er op je food bucket list?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien sushi klaargemaakt door een echte sushichef o.i.d.

 

Ik kan niet leven zonder…

Ei, maïs… en ik denk dat ik ook wel ongelukkig zou worden als ik nooit meer chips en/of popcorn zou mogen eten.

*hugs* – Me

Geef een reactie

