Thee/Koffie – TAG

Hey en welkom bij mijn versie van de Thee/Koffie-tag!
Ik heb de tag overgenomen van Teske, en ik hoop dat je het leuk vindt om mijn antwoorden te lezen! Pak er lekker een kopje thee of koffie bij, en veel plezier 😉

 

Met wie dronk jij je eerste kopje koffie? En je eerste kop thee? Hoe smaakte dat?

Ik dronk mijn eerste kopje koffie, of eerste slokje kan ik beter zeggen, met mijn vader. Ik mocht altijd als heel klein meisje bij hem op zijn bureau komen zitten, en dan wat van zijn koffie (met melk en suiker) drinken. Vond het geloof ik wel lekker 😉

Mijn eerste kopje thee dronk ik hoogstwaarschijnlijk met mijn moeder, gezien mijn vader geen thee drinkt. Ook dat dronk ik (verplicht) met melk (en geloof ik ook suiker, omdat ik dat lekkerder vond). Kan me nog goed herinneren dat ik thee met melk niet zo geweldig vond, maar thee zonder melk wel!

 

Met wie drink jij graag koffie of thee?

Ik drink graag koffie of thee met mijn vriend. Koffie het liefst lekker thuis, omdat we een Senseo-apparaat hebben en choco-cappuccino cups! Thee is echt zijn favoriete drankje, en daarom drinken we dat vrij vaak samen. Ook samen met mijn moeder een lekker kopje thee drinken als ik bij mijn ouders op bezoek ga kan ik erg waarderen!

 

Op welke momenten van de dag drink je koffie of thee?

Koffie meestal ’s ochtends, en soms in de middag als ik nog even moet en een dipje heb. Thee kan ik de hele dag door drinken.

 

Wat is je favoriete koffie? En je favoriete thee?

Mijn favoriete koffie is choco-cappuccino van de Senseo.
Voor thee grijp ik in de zomer vaak naar sinaasappel- of bosvruchtenthee, en in de herfst- en wintermaanden vaker naar Herfst-storm, Caramelized-pear. Alhoewel een kopje Earl-grey of Engelse melange ook lekker kan zijn op zijn tijd! SAM_0105

 

Wat is je favoriete koffie/theemerk?

Voor koffie Senseo, en voor thee Pickwick.

 

Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?

Voor koffie eigenlijk niet. Ik ben niet zo van de verschillende smaakjes koffie, dus geef mij maar gewoon lekker normaal of choco-cappuccino.
Wat thee betreft… Omdat mijn vriend dus zo enorm van thee houdt, hebben we ook heel veel verschillende soorten thee thuis liggen. Ik zou niet willen zeggen dat ik ze vaak pak, maar we hebben ze wel allemaal al eens geprobeert.

 

Heb je aparte soorten soorten/smaken in huis voor je gasten?

Ja. We hebben speciaal een pot oploskoffie voor mijn ouders, gezien die dat lekkerder vinden. En gewone koffie-pads voor mensen die geen choco-cappuccino willen.

Wat thee betreft, we zorgen dat we altijd wel de standaard Earl-grey in huis hebben, en een standaard fruit smaak zoals sinaasappel of bosvruchten.

 

Waar koop jij je koffie en thee?

Lekker bij de supermarkt. Meestal dus bij de Albert-Heijn, omdat die op 5 minuten lopen zit. Maar iedere supermarkt is prima.

SAM_0093

Hoe drink jij je standaard kopje koffie/thee?

Choco-cappuccino met 1 schepje rietsuiker.

Gewone koffie (uit senseo) met 2-3 schepjes rietsuiker.

Thee met 3-4 schepjes rietsuiker.

 

Wat vind jij het lekkerst bij de koffie of thee?

Hangt er helemaal van af. Soms heb ik enorm veel zin om thee te drinken bij een lekker zondags ontbijtje, en soms wil ik er juist heel graag koekjes bij.
Bij koffie eet ik het liefst niks speciaals, omdat we dus al een speciaal smaakje koffie hebben.

 

Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?

Niet zo gemeen hoor. Nooit meer koffie zou het dan voor mij worden! Thee is iets wat mijn vriend en ik delen, dus voor mij meer dan “gewoon maar een kopje thee”. Daarom zou ik liever nooit meer koffie drinken.

 

*hugs* – Me

Geef een reactie

